van welke stof worden wetsuits gemaakt?

Neopreen is wat er het meest bij in de buurt komt voor zover ik weet, maar ik zoek de precieze naam van de stof

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
1.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Neoprene is de precieze naam. https://en.wikipedia.org/wiki/Neoprene

Antwoorden (1)

Je bedoelt Geoprene. Een hoogwaardige soort neopreen die niet van aardolie maar van limestone is gemaakt. Dit neemt maar 3% van het eigen gewicht aan water op, terwijl neopreen 20% tot zelfs 40% (als het ouder wordt) water opneemt, en dat merk je in de warmte van het pak.
Amadea