Mijn huurwoning heeft energielabel C op bouwjaar 1999 . mijn woning ligt op een garage . Kan ik deze apart EPA-W laten keuren op isolatiegebrek?
De woning maakt deel uit van een complex, met meerdere typen woningen, hoekwoningen, Tussenwoningen en woningen op een open garagecomplex.
Deze woningen hebben aanmerkelijk hogere stookkosten door hun ligging en zijn onder de vloer slechts met 4 cm schuim en vezelplaat geisoleerd.
Ik heb met een infraroodmeter het temperatuurverschil gemeten in de woning op 1.50m hoogte en de vloer. Op 1.50m 17 graden en op de vloer 7 graden. Binnenshuis is de vloer correct geisoleerd. Hoe kan ik de woningbouwvereniging apart de energieindex laten keuren als een enkele woning ? Nu wordt het weggeschoven in het grote geheel van het complex.
In de garageruimte waar de woningen op staan liggen grote koudebruggen betonbalken die de koude afstaan aan de bovenliggende woning. Ook zijn er rondom de woning betonterrassen die op vloerniveau ook een koudebrug zijn met de woning. Jaarlijks betaal ik honderden euro's meer aan stookkosten dan een vergelijkbare woning in het complex in vierkante meters . Ik heb geen grote energiegebruikers.... de stookkosten betreffen dus het gasverbruik.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.