Is de woonstichting verplicht om je huis goed te isoleren ?

Hallo, ik woon in een hoekwoning in een oud huis (1954 geloof ik). Nu is het wel feit dat ik de buren hoor praten, lopen over krakende vloeren, katten miauwen etc. en dat is erg onprettig. Als ik s'avonds mijn TV op normaal volume zet, dan hoor ik hen erbovenuit praten (als vb.).

Ik hoeverre moet of kan een woonstichting hier iets aan doen.
(las ook iets over een geluidsnorm NEN 1010?)

Toegevoegd na 2 minuten:
Vanwege geluid van de buren kan ik ook niet in de hoofdslaapkamer slapen. Hoor dan hard praten tot in de nacht en rolluiken die dichtgaan. S'ochtends moet 'hij' vroeg op (05:30uur) en daar word ik ook weer wakker van.

Weet jij het antwoord?

/2500

Herkenbaar. Ik heb ook jaren in huizen van rond 1953 gewoond. Men was toen al blij als ze een huis hadden, en niet in hoefden wonen. Waarschijnlijk is er ook pas later een badkamer aangelegd, en heb je erg weinig stopcontacten en kleine slaapkamertjes. De woningcorporatie is niets verplicht. Wel kan je zelf isolatie aanbrengen tegen de wand van de buren. Glaswol en dan gipsplaten eroverheen. Mijn man staat ook om 6 uur op, daar ben ik inmiddels aan gewend. Ik word even wakker, maar nadat ik hem de trap af heb horen lopen slaap ik weer verder tot 8 uur. Wees blij dat je niet in een flat woont van die leeftijd: dan heb je aan 8 kanten buren waar je alle geluiden van hoort.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100