Is pop-up wonen standaard mogelijk in NL?

Pop-ups zijn woningen die snel in elkaar worden gezet. Met standaard bedoel ik dat het niet alleen als noodwoning, maar ook voor dagelijks gebruik mogelijk is. Ik hoor daar eigenlijk nooit over, en dat verbaast mij. Het is zo veel goedkoper wonen, waarom wordt hier niet veel meer gebruik van gemaakt?
Ik kan me voorstellen dat daar veel vraag naar zou (kunnen) zijn.
http://starcabin.nl/pop-house-duurzaam-wonen-op-150m2/

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is zeker mogelijk in Nederland, mits je over bouwgrond en een bouwvergunning beschikt. Dat is nl verplicht voor elk bouwwerk (zonder wielen) Persoonlijk zou ik niet zo snel investeren in zon "popup" woning - met de reden dat het een slechte investering is. Deze houten bouwsels verliezen snel hun waarde - in tegenstelling tot traditionele stenen woningen die in de regel in waarde stijgen. Toegevoegd na 7 minuten: Een bouwvergunning krijg je overigens pas indien je kunt aantonen dat je woning aan de toetsingseisen voor een bouwvergunning voldoet - normaal gesproken maakt een architect deze stukken (bouwvergunningsaanvraag/daglicht berekening/RC waarde (isolatie) berekening enz) en het bestemmingsplan gebouwen toestaat. Als je een popup woning wil bouwen zul je dit ofwel zelf moeten aantonen, of alsnog een architect/bouwkundige moeten inhuren om dit voor jou te doen (wellicht is dit een service van het bedrijf dat de "popup woning" plaatst)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100