Stekker kapot

onze stekker van de stofzuiger is kapot, 1 van de 2 pennetjes is er namelijk gewoon afgebroken! heeft iemand een idee waar je dat het best kan laten repareren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
15.3K

Het beste antwoord

De stekker is meestal aan het snoer gegoten (in één deel dus). De enige officiële reparatiemogelijkheid is dan om het gehele snoer te laten vervangen.
Wat volgens de voorschriften niet mag (maar wat ik zelf doorgaans doe) is om de oude stekker eraf te knippen en er zelf een nieuwe (losse) stekker op de zetten. En is relatief eenvoudig zelf te doen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, dat is precies wat ik bedoel
Cryofiel
13 jaar geleden
Precies, zo zou ik het ook doen. Geen problemen maken die er niet zijn!
itsme
13 jaar geleden
ik denk dat iemand die deze vraag stelt, beter niet een stekker ergens aan kan zetten. Voor je het weet wordt de aarddraad op een van de connectorpennen aangesloten en dat is niet de bedoeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Itsme: Een stofzuiger is niet geaard
itsme
13 jaar geleden
@henkjan: een stekker die je koopt kan wel randaarde hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens welke richtlijnen bedoel je?
itsme
13 jaar geleden
janine.. weet niet aan wie je dit vraagt, maar hou gewoon de NEN 1010 aan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor de tip ik heb hem nu onderhand zelf gerepareerd, is mijn moeder ook weer tevree ^^

Andere antwoorden (7)

Kun je er geen nieuwe stekker aanzetten; dan repareer je het zelf !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon een nieuweb stekker er aan zetten. Ben jezelf niet zo handig dan heb je misschien wel een familielid of buurman die het voor je opknapt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel simpel, stekker eraf knippen en een nieuwe stekker er aan zetten of een vriendelijke buurman aankijken als je het zelf niet kunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al die minnen komen vast van een stofzuigerreparateur!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja of van een niet zo vriendelijke buurman want de meeste hebben er twee!
Je kunt gewoon een losse stekker kopen,de oude van het snoer afknippen en de nieuwe monteren.Ben je niet zo handig,vraag het dan aan een buurvrouw of man,die willen je wel helpen in ruil voor een lekker bakkie pleur!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk dat bakkie pleur miste ik nou bij de andere antwoorden vandaar deze +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je wat ik miste? Dat veel antwoorden naar een behulpzame buurMAN wezen,terwijl er ook wel technische buurVROUWEN zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, mijn moeder was er ook beter in dan mijn vader, op jeugdige leeftijd nam mijn broer het maar over, waar ik het dan weer van afgekeken heb en het voortaan deed. Maar je had het er terecht bij vermeld +
Een tip: nooit spelen met elektriciteit, ook niet met de stekkers. Als het mis gaat, gaat het goed mis!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon bij de doe-het-zelf zaak een losse (geaarde!) stekker kopen en die er op zetten. Dat kost je een paar euro en het werkt dan allemaal weer goed.
Pas wel op dat je weet wat je doet, want stroom is en blijft gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koop een stekker exact als op de foto (bouwmarkt) en laat die er op monteren. Dit is een goedkope doeltreffende manier. Een nieuw snoer erin kost een hoop geld.

Bij het oprollen van het snoer zal hij niet zo mooi wegvallen in de stofzuiger als de vorige, hou daar rekening mee.