ik heb zwarte vieze vocht op mn muur in me kamer hoe kan ik dat het beste weghalen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
2.5K

Antwoorden (3)

bedoel je schimmel dat doe je met bleekwater . Wel steeds goed verluchten ... ZIE BRONVERMELDING
8 jaar geleden
Zo mogelijk de oorzaak opsporen. Het is schimmelvorming ontstaan door bijv. lekkage, vochtdoorslag, vochtproduktie (koken..) en/of gebrek aan ventilatie. De ergste schimmel kun je meestal wegvegen met droge doek, evt. daarna afnemen met vochtige doek met wat chloorwater (laten inwerken). Of als dat niet helpt evt. behandelen met een antischimmelproduct (zie bron). Maar als je de oozaak niet wegneemt, zal de schimmel weer terugkomen !
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is een schimmel.

Beter geen chloor-middelen gebruiken.

Waterstof peroxide werkt net zo goed en zonder schadelijke dampen. (Zie bron punt 6)