Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het kwaad een plant elke dag een meter heen en weer te schuiven?

Ik heb een palmpje in de vensterbank staan en die mag geen direct zonlicht. Wanneer ik thuis ben wil ik hem graag in het midden van de vensterbank, dat staat het leukste maar daar heeft hij wel vol zonlicht. Ik vind het verschrikkelijk om thuis te komen en dichte ramen te zien dus dacht ik, als ik hem nou voor het kleine zijraam zet dan hoef ik alleen daar de gordijnen dicht te doen. Maar nu vraag ik me af, is het slecht voor een plant om elke dag een meter heen en weer geschoven te worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
858
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik las het "het kwaad" als ik duistere machten:) zat even met mijn ogen te knipperen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaa, naja, tenzij ik zelf die duistere macht ben... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het Kwaad is inderdaad in staat een plant heen en weer te schuiven... Dit roept bangelijke reacties op bij het gewone volk...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Planten in de natuur krijgen de hele dag door van alle kanten licht, door het draaien van de zon.
Ze hebben hier natuurlijk geen last van, dus als je de palm regelmatig verzet, zal dat weinig invloed hebben op de plant, in de felle zon laten staan is erger.
Je zou kunnen overwegen een stukje plakplastic op de raam te plakken achter de palm.
Er is plakplastic verkrijgbaar dat er uit ziet als prachtig sierglas, in vele soorten.
Dat breekt het directe zonlicht en je kan je palm gewoon laten staan, kan je hem ook niet vergeten te verplaatsen.
Als je het plakplastic mooi ovaal uitknipt, heb je een mooi sierruitje achter je palm.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Planten houden er inderdaad niet van om steeds verschoven te worden, dat zijn ze in de natuur ook niet gewend en de bladeren kunnen beschadigen zodat ze dan weer bruin worden etc...

Je kan als oplossing ook zo'n auto zonne schermpje ervoor zetten om het zonlicht op te vangen als het te erg is. ( langwerpig als het een grote palm is en een kleintje als hij wat kleiner is.

Je hoeft dan niet te schuiven en je laat hem als je hem niet gebruikt zo achter de verwarming zakken / opvouwen uit het zicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie tip! Dank je!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding