Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heten deze schroeven die traplopers op hun plaats houden?

Mijn tante heeft nog een oude traploper over haar trap. Ze heeft nu echter een paar schroeven die deze loper op de plek houden die beschadigd zijn en hun werk niet meer doen. Traplopen wordt hierdoor vrij link.

We zijn de stad door geweest met onderstaande foto's, maar niemand kon ons eigenlijk verder helpen. Nu hoop ik via Google te gaan zoeken naar deze dingen, maar heb geen idee hoe ik deze dingen zou moeten noemen.

Ik hoop dat hier iemand is, die meer duidelijkheid kan geven over de naam van onderstaande "schroeven" en eventueel indien mogelijk een plaats waar deze te halen zijn.

Toegevoegd na 1 uur:
Het plaatje van de loper (foto links) moet dus achter het witte schroefje (foto rechts) schuiven. Dit werkt niet meer fatsoenlijk, omdat zoals je op de foto kunt zien het schroefje vrij beschadigd is.

Picture for question
8 jaar geleden
in: Wonen
1.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan ook gewoon een revetje/ringetje gebruiken of iets als een teflon glijder: http://www.artidecor.com/index.php?route=product/product&product_id=216
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien knologen, deze houden de traproedes op hun plek. Twijfel omdat ik de foto niet kan zien en dit niet past bij de oplossing van freekfluweel.
http://www.forinn.nl/nl-nl/search.aspx?q=knologen
wilkers
8 jaar geleden
Het metalen dingetje van de traploper (foto links) hoort achter het witte schroefding te schuiven (foto rechts)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat dit een verouderde methode is om traproedes te bevestigen, die mogelijk niet meer leverbaar is, ga eens langs bij tapijtwinkels of vloerenwinkels en vraag hen wat dit is. Mogelijk moet je de traploper op een andere manier bevestigen. Nieuwe roedes en nieuwe knologen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dubbelzijdig tape

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Volgens mij zijn dat taatsen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding