Mijn bovenburen hebben naar mijn idee geen enkele vloer isolatie en ik heb erg veel overlast van hun. Wat kan ik hier mee doe?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als 1e natuurlijk met je buren gaan praten. Onze buurvrouw hebben wij ooit gevraagd minder met schoen aan in huis te lopen, bijna nooit meer last van. Er zijn wel regels voor hoor! Alleen zijn die wel wat achterhaald. Namelijk dat je geen harde vloer mag wanneer je bovenburen hebt. Tegenwoordig heeft alleen bijna niemand meer vloerbedekking. Mochten je buren er niets aan willen doen, kun je hier altijd even naar op zoek gaan, en ze hier op wijzen. Bij koopwoningen heb je daarvoor het modelreglement akte van splitsing en huishoudelijk reglement. De akte zit bij je koopcontract. Bij huren moet je gewoon de woningbouw / verhuurder vragen naar een reglement. Toegevoegd na 4 minuten: Voor het huishoudelijk reglement moet je overigens bij de VvE zijn. VvE's zijn verplicht sinds 2008.

Bronnen:
Ik weet dit, want ik ben zelf bestuurder...

MKB schets denk ik de beste oplossing. Mocht dat niet tot een oplossing leiden, kan het aan de onderzijde isoleren van hun vloer, jouw plafond, ook helpen. Dit kan door er een zachte isolatie (bijv. Steen- of glaswol) tegenaan te plaatsen en hieronder een verlaagd plafond te maken. Als je tussen een balklaag in moet isoleren, dan kan het zijn dat er door de balken een geluidslek optreedt. Een andere oplossing is dan het isoleren van het verlaagde plafond aan de bovenzijde, onder de balken door.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100