Mag ik met mijn hakken door het huis lopen na tien uur in de avond?

Stel dat ik dat ik met mijn hakken door het huis loopt na tien uur s'avonds, valt dit onder overlast en wat kan de woningbouw dan tegendoen? De slaapkamers van mijn buren bevindt onder mijn woning. Soms heb ik geen zin in om mijn schoenen uit of aan te doen bij de ingang van mijn huis.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het probleem is niet zozeer : wat kan de wbv doen/eisen, maar dat de een er geen last van heeft en de ander duidelijk wel. Dat je dit in overleg kunt oplossen en sterker nog, voordat het een probleem is, het zelf proberen te voorkomen door zelf al maatregelen te nemen: schoenen uit op sokken/blote voeten of pantoffels lopen binnen. Simpele oplossing die geen moeite kost. JOUW PROBLEEM lijkt die van iemand die alleen maar aan zich zelf denkt, misschien!? >>>Soms heb ik geen zin in om mijn schoenen<<< >>>uit of aan te doen bij de ingang van mijn huis.<<< Probeer je eens in te denken dat deze kwestie andersom is... jij hebt iemand boven je wonen die teveel geluid [meer is het niet] maakt op het moment dat je wilt/moet slapen [dus niet eens overdag wanneer iedereen wakker is]. En misschien wil je nu zeggen: ik hoor dat niet "ik slaap!"... maar bij de een kan je een bom af laten gaan, die hoort niets, en de ander hoort veel meer/wordt er wakker van... Antwoord op je vraag : Ja dat mag, strafrechtelijk en ook de wbv heeft hier geen problemen mee, maarrrr heeft wel een andere regel: je mag geen overlast veroorzaken . Denk daarbij ook aan bijvoorbeeld bbq-en op het balkon, zodat de buren in jouw herrie en vooral stank overlast zitten . Mag niet en bijna niemand klaagt hierover bij de wbv . Dit geluid van jouw hakken is ook overlast en is dus te voorkomen. Zou je hier niets aan doen om het op te lossen, dan heb je kans op "oorlog", ligt aan het soort buren dat je hebt :-))

Dat hangt af van welke vloerbedekking je hebt. Op tapijt is er geen enkel bezwaar tegen het dragen van hakken. Op laminaat of andere harde ondergrond kan het voor de buren zeer hinderlijk zijn. De wet hanteert voor de nachtperiode, waarin de strengste normen gelden, overigens de periode van 23.00 tot 07.00 uur.

Bronnen:
http://huis-en-tuin.infonu.nl/wonen/20744-...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100