huurwoning bemiddeling dubbelop kosten mag dit?

Op zoek naar een huurwoning een geschikte gevonden via huurwoningen.nl en een bezichtigingsaanvraag gedaan. Daarvoor moest ik wel een account aanmaken bij huurwoningen.nl van 19,95 per/mnd. De volgende dag kreeg ik mail van Lotte Corbeek van Nederwoon Verhuurmakelaar, ze had de bezichtigingsaanvraag ontvangen via huurwoningen.nl en vroeg me een account bij Nederwoon aan te maken om zo een afspraak te kunnen maken. Ik aan de slag en aan t eind van inschrijven moest ik via Ideal 29,95 overmaken. Ik dacht dat doe ik niet, ik beantwoord haar mail wel. Dus ik heb haar mail beantwoord dat ik inderdaad interesse heb in die bepaalde woning en graag een afspraak wil. Kreeg een mail terug of ik mij inmiddels ingeschreven had. Ik terug geantwoord, ik heb mij gisteren al moeten inschrijven mij huurwoningen.nl om een bezichtingingsafspraak te maken, zou een beetje duppelop zijn zo he..
Haar antwoord, eerst inschrijven bij ons anders geen afspraak.
Mag dit?? Het is toch te zot voor woorden!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Ja, dat mag.
Nederwoon is een instantie die huizen beheert. Als je bij hun een huis wilt huren moet je bij hen ingeschreven staan. Dat is altijd zo.
Als je via een bemiddelingsbureau bij Nederwoon terecht komt, zal dat bemiddelingsbureau daar ook kosten voor in rekening brengen.
8 jaar geleden
Zo werkt het helaas! Iedereen wil een graantje meepikken en zo betaal je aan 'huurwoningen.nl' alleen om in hun bestand te staan en kost het account je € 19,95. Bij hen kijken dan weer makelaars en verhuurders die huurders zoeken voor hun objecten.
Misschien treedt 'huurwoningen' ook wel in contact met een makelaar waarvan ze weten dat deze aanbiedt wat jij verlangt als huurder, dat weet ik dus niet. Dan zouden zij tenminste nog iets voor hun geld doen, maar tegenwoordig durf ik niets te beweren als het gaat om snel geld te verdienen ;-(
De makelaar die zich vervolgens bij jou aanbiedt, wil ook weer verdienen en daarom verlangen ook zij weer geld van jou. Zou zich weer een andere makelaar zich bij jou melden met een aanbod, dan mag je ook die weer betalen indien je wilt bezichtigen. Zij moeten namelijk dan tijd vrijmaken voor jou en 'time is money'.
amc