Hoe ontstaat oudemensenlucht?

Bij sommige oudere mensen (70+) hangt er een bepaald luchtje in huis.. Niet perse vies, wel erg herkenbaar..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
20.7K

Het beste antwoord

Ik associeer het altijd met de geur van mensen die niet meer alles binnen kunnen houden wat we gewend zijn binnen te houden, en een krampachtige poging die lucht in huis en kleding zo veel mogelijk te maskeren door het gebruik van allerlei geurtjes door elkaar.

Vroeger viel het me niet zo op, ik dacht gewoon dat alle oude mensen zo roken. Maar inmiddels weet ik helaas wel beter.

Naast incontinentie- en gasprobleempjes overigens wordt ook het reukvermogen van oudere mensen minder, zodat ze zelf ook vermoedelijk niet meer merken dat de luchtverfrissers, de potpourri, de spuitbus, de parfum en de odeklonje door elkaar niet echt prettig zijn om te ruiken en het middel nog wel eens erger plegen te maken dan de kwaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik weet precies wat je bedoelt!! Ik vind het best vies ruiken. Volgens mij heeft dat te maken met medicijnen die ze gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk door het veranderen van de zuurtegraad, die wordt anders naarmate je ouder wordt.

Medicijn gebruik zou ook kunnen.

Als je als puber in je piekj aren zit dus hoog in je testosteron schijn je ook een bepaalde geur af te scheiden wat niet echt fris is.

Mannen die op latere leeftijd een testosteron dingetjes in hun been laten zetten voor gedoseerde afscheiding van testosteron schijnen ook weer zo'n vies geurtje te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Te volle kamer met kleedjes en tapijtjes en stoffen bankstellen.
En dat alles wordt door die oude mensen niet genoeg geklopt en geveegd en gezuigd.

Bovendien zijn veel oude mensen overdreven bang voor kou en tocht, waardoor ze alles dicht laten.

Hoe vermoeiend is een douche nemen als je oud en slecht ter been bent?......... Dat doe je dus niet al te vaak.

Als wij bij mijn vader in het bejaardenhuis op bezoek gingen, schrokken we altijd van de veel te warme en veel te droge lucht.
Dat werd centraal geregeld.
Dus wij de ramen open en de douche lekker laten stomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vermoed door het aftakelingsproces en een minder goede gezondheid en eigenlijk kan men ruiken of er iemand zal sterven en gezien die mensen dichter staan bij de dood als een jong mens ...?Minder goede hygiene en minder vaak verse kledij aandoen zal er ook wel iets mee te maken hebben maar eigenlijk een jonge hond ruikt ook lekker fris en een oude hond ook weer niet ........Dus bij de mensen is dat ook zo vermoedelijk ?