Wie herkent deze kever?

Wij hebben last van dit soort kevertjes in huis. Gek genoeg enkel in de woonkamer. De bron waarvan deze kevertjes komen kunnen wij niet vinden. Ze zitten overal in grote getalen. Wie herkent deze kever? We weten niet wat voor soort het is en wat je er tegen kan doen. Wij zijn ten einde raad!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Dat kan haast niet anders dan het broodkevertje zijn, Stegobium paniceum. De larven ervan voeden zich met zetmeelhoudend voedsel. Dat hoeft niet alleen keukenvoorraad te zijn, maar kan ook papier betreffen. Het volwassen kevertje richt geen schade meer aan.

Aangetaste voorraad kan je het beste vernietigen. Met een stofzuiger zijn grote aantallen kevertjes weg te halen. En het is te hopen dat je de bron vindt, anders kan het probleem terugkeren.
Amadea