Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is de makkelijkste manier om een ronde trapleuning te verven?

Heeft iemand een tip om een ronde trapleuning te verven?
Om een mooi resultaat te krijgen moeten de leuninghouders verwijderd worden,maar hoe dan verder?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
21.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Inderdaad leuninghouders verwijderen.
De schroefgaten kan je gebruiken om schroeven of ogen in te draaien.

Aan de ogen zou je hem op kunnen hangen. Een nadeel is dat dan de kant die het mooist wilt waarschijnlijk onder hangt.

Schroef een lange schroef door een plankje en dan in de leuning,
doe dat 2 keer en je kan de leuning ergens op zetten.
(hier zijn vele variaties op)

Eerst schuren is handig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
Eerst schuren is niet alleen handig maar zelfs noodzakelijk. En voor het schuren eerst ontvetten. Een leuning is ongetwijfeld vet door het vele gebruik. Zonder voorbehandeling gaan lakken is zonde van het werk.
Reddie
9 jaar geleden
Plus, vooral voor je tweede oplossing ;-)
paulus811
9 jaar geleden
Klinkt inderdaad erg handig, maar de leuningen in mijn (verre van unieke) huis zijn niet recht. Dan werkt oplossing 2 niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik bedoelde met eerst schuren:
eerst schuren, dan de schroeven of ogen erin.
Inderdaad goed schoonmaken, ontvetten en tussen de verflagen door ook weer licht opschuren, bij dat licht opschuren zullen de schroeven niet zo in de weg zitten. Zolang een leuning recht is of in 1 richting kromt dan kan de 2e optie,
hoewel dat als de schroefgaten aan de zijkant zitten weer lastig kan zijn, maar dan kan je een iets ingewikkeldere steun maken.
Ik deed het op de manier als boven omschreven alleen de oog deed ik aan de kopse kant en hing ze in de schuur op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding