Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan mijn deur dicht met een wasrekje eraan?

Ik heb thuis een wasrekje aan de deur van mijn washok hangen, maar doordat de pootjes over de deur hangen kan de deur niet meer dicht. Ik heb wel eens gehoord dat er platte haakjes voor over de deur zijn waar je het wasrekje dan weer aan kan hangen, maar ik kan deze nergens vinden. Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij de Aktie verkopen ze platte deurhaken; 2 kopen, kops gaatjes boren en een tengel eraan schroeven
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of je bevestigd twee blokjes op de deur, waar je een latje tegenaan zet, daar kun je dan je wasrekje aanhangen.
Bordensteker
10 jaar geleden
Oudere binnendeuren zijn vaak als een holle honingraatconstructie opgebouwd. Alleen de rand is dan stevig genoeg om echt iets aan te hangen. Het middendeel bestaat uit twee dunne platen met daartussen een lichte honingraatvorm voor de stevigheid.
Dus dan moet je bijna helemaal bovenaan de deur iets bevestigen, zodat het net niet het kozijn raakt. Dat hangt ook af van de draairichting van de deur. Echt oude binnendeuren zijn soms echt als zichtbaar houten frame met voor een groot deel een enkele plaat. Dan kun je wel op de dikkere framedelen iets bevestigen. En meer eigentijdse opdekdeuren bestaan grotendeels uit een vezelplaat waar je ook niet altijd voldoende grip in krijgt. Eventueel even ter plaatse door een ervaren klusser laten bekijken ...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Boven in de deur zou je een gleuf kunnen zagen waar de hanger in kan. Maar of je dat mooi vindt (en of het mag van de verhuurder), da's een tweede.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Die bestaan inderdaad. Misschien bij de Action of de Ikea ofzoiets. Als je zelf iets van buigbaar (maar niet te -) materiaal hebt, kan je zelf ook beugeltjes maken waar je vervolgens je wasrekje weer aan hangt. Bijvoorbeeld van spijkerband (zie link), of een of ander restje metaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing