mijn volle buiten magriet zat onder de bloemen nu is ze bijna kaal wat te doen?

Hoe moet ik zorgen dat een Magriet weer gaat bloeien

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Mogelijk heb je een zomermargriet en geen tuinmargriet.
Een zomermargriet wordt zo gekweekt dat op het moment dat je hem koopt, hij vol bloemen en knoppen zit.
Echter komen deze planten uit de kas, onder optimale omstandigheden wat betreft licht, water en voeding.
Met het veelal droge weer de laatste tijd met ook nog veel wind, staat deze plant ook wel eens even te droog.
Gebeurt dat een paar keer, dan is de groei er totaal uit, dus ook de bloei.
Ook zal je geen mest hebben gegeven zoals bij de kweker, gevolg een pot met groen zonder bloemen.
Wat te doen?
Zet de plant in een aanzienlijk grotere pot met goede potgrond, zet hem op een schotel, dan is hij minder gevoelig voor een te droge dag.
En geef de plant iedere week vloeibare mest in het gietwater.
Na ongeveer een week gaat de plant weer groeien en enkele weken later weer bloeien.
Ga door met mesten tot aan de herfst.
De plant kan dan doorbloeien tot aan november.