Hoe komt er een soort van witte uitslag op planten blad?

Ik heb een palm kamerplant en die heeft witte uitslag op het blad. Wat is dit en hoe kom ik er van af?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
4.4K

Antwoorden (2)

Oogt als een vorm van bladluis.
Zie link met soorten bladluis en hoe je er vanaf komt.

http://www.nuyenstuinengroenshop.nl/insecten-op-beplanting
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Durf ik niet te zeggen, weet ook niet of het plakkerig is ofzo. Zou je toch echt zelf even moeten checken ad hand van de omschrijvingen op die site.
Die uitslag komt door wolluis. Ongedierte dat behoort tot de familie Pseudococcidae en zich typeert door z’n wollige laag en afzetting.

Als er nog weinig pluisjes en wolluizen te vinden zijn: spoel de bladeren van de plant goed af met een flinke straal water, met name de onderkant. Je kunt ook een goed geroerd mengsel maken van een half kopje keukenzout en een heel kopje water. Dat met een kwastje op de beluisde bladeren strijken, dan sterven de beestjes. Daarna afspoelen met schoon water. Of je zou een leger lieveheersbeestjes of sluipwespen in kunnen zetten. Een nog andere oplossing is het gebruik van een biologisch verantwoorde insectenspray, zoals Spruzit Ecostyle, of Promanal insectenspray.
Amadea