Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat te doen bij het zien van een grote bruine rat bij de voordeur?

Beste mensen,

Ik kwam vanavond thuis en zag een grote bruine rat bij mijn voordeur. Ik woon op de begane grond in een appartementengebouw waar een kleine binnentuin is. Ik heb de rat weggejaagd, maar vraag me af of ik de woningbouwvereniging in moet lichten? Omdat ik gelezen heb dat als een rat gezien word in een woonwijk het meestal betekent dat er ergens een kapot riool is en dat er meer ratten zullen volgen?
Ik was blij dat ik m op tijd zag want anders was ie misschien mee naar binnen gegaan en daar griezel ik nog steeds van.

vr gr Gonna

8 jaar geleden
in: Wonen
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zeker de woningbouw bellen want als je een rat ziet betekent dat dat er zo veel zijn dat ze risico's gaan lopen om eten te vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Behalve de woningbouwvereniging moet je ook de gemeente op de hoogte brengen. Die hebben een ondieren verdelging. Vraag daar ook of je het waterschap op de hoogte moet brengen.
(Lees meer...)
8 jaar geleden
Als hij zich op jou terrein bevind doet de gemeente waterschap enz. niets.
Dan zal je zelf een speciaal verdelgings- bedrijf moeten inschakelen.
En je moet het wel zelf betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding