Munt en peterselie kweken, hoeveel zaadjes voor 1 plant?

Ik heb kweekbakjes voor Munt en Peterselie gekocht. Daarbij zit een zakje zaadjes. Wordt elk zaadje dan 1 plant of...? Heb nl maar 1 plant tegelijk van elk soort nodig en niet bijv. 3 tegelijk :). Hoeveel zaadjes per soort zal ik dan moeten kweken?

9 jaar geleden
in: Wonen
3K

Het beste antwoord

Vers zaad is goed kiemkrachtig, maar missers heb je altijd wel.
Plant een zaadje of 5 , voor de zekerheid, het is geen goud per slot.
Overtollige kiemen kan je altijd nog verwijderen.

Verder ga je ervan uit dat 1 plantje voldoende is, maar van kruiden laat ik liever meerdere zaadjes per pot ontkiemen, voor een mooie bos kruiderij.
Zelf zaai ik dus al snel een stuk of 10 zaadjes per pot.
Rieneke1
9 jaar geleden
Sonaya
9 jaar geleden
Dank je wel Rieneke. Gisteren opende ik het zakje zaadjes van de Munt en deze zijn zeer klein, sowieso pak ik er dus al een paar per keer en je ontkomt er eigenlijk niet aan een aantal tegelijk te zaaien. Hoop dat het een volle Muntplant wordt :).
Rieneke1
9 jaar geleden
Gaat lukken hoor, munt is een makkelijke plant. Peterselie duurt vrij lang om op te komen, dus geduld en geen zorgen!