Wat is de gemiddelde prijs van een spanplafond?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
6.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7 of 70 m2
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Woonkamer van 24m2. Geen moeilijke hoeken en één lichtpunt

Antwoorden (1)

De prijs van een spanplafond wordt voornamelijk bepaalt door de oppervlakte, moeilijkheidsgraad en het aantal gewenste lichtpunten. Voor een gemiddelde kamer mag je rekenen op een prijs tussen de 40€ en 65€ plaatsing en verlichting inclusief. Wanneer je dit gaat vergelijken met het goedkoopste alternatief in gipskarton (gyproc) zal je al snel merken dat een spanplafond tot 40% goedkoper kan zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.livios.be/nl/afwerking/wanden-en-plafond/plafond/het-spanplafond-uit-de-doeken/ :

En het kostenplaatje? "Voor onze matte pvc-spanplafonds is de referentieprijs 65-75 euro per vierkante meter voor levering en plaatsing", verduidelijkt Verloove. Voor de polyestervariant ligt die prijs tussen de 70 en 75 euro. De prijsbepalers? De vorm en het aantal hoeken van de kamer. "In een salon met heel wat hoekjes, komt nu eenmaal meer werk kijken", verduidelijkt Verloove.