Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe noem je deze machine?

In het Engels heet het een "Shredder", maar letterlijk vertaald is het een versnipperaar, maar als ik dit dan zoek, dan krijg ik enkel papier/houtversnipperaars.

Ik zag een filmpje op Youtube van deze machine. Ze hebben zelfs kleinere varianten en die zijn erg handig.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Shredder, Rotorschaar, (AFval) Verkleiner
https://www.youtube.com/watch?v=hLu6XasNa0E

Die dingen zijn duur, ook de kleinere. In aanschaf en onderhoud.
Tevens heb je krachtstroom nodig of een op brandstof.

Ik kan me niet voorstellen dat je dat eruit gaat halen,
beter een container laten komen en die vol gooien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
voor de 'burger' zal het niet rendabel zijn, maar voor bedrijven is het natuurlijk een heel ander verhaal.
(wat zal een burger moeten schredden? tuinafval kan door een gehuurde hakselaar, en papier door een papierschredder bv) Als je veel kuub afval af moet voeren zitten containers zo vol, en dat zal meer in de papieren lopen dan de aanschaf van een schredder, en veel meer afval kunnen afvoeren. Ook het vervoer van compact afval scheelt een hele boel in de kosten.
Neem bv een bijzonder dure schredder, de auto scredder.
Het scheelt opslag ruimte (gestapelde slopers op grond die je moet betalen bv)
Je kan in een relatief korte tijd een auto 'versnipperen' (dat ga je niet redden met een snijbrander en blikschaar, scheelt personeel/arbeidskosten/tijd)
Een magneet haalt het metaal eruit (scheelt personeel/arbeidskosten/tijd omdat dat de auto´s niet gestript hoeven te worden
Er passen meer auto´s in een container, die vervolgens naar een smelt oven worden gebracht (scheelt o.a. een hoop ritten, personeel/arbeidskosten/tijd, benzine, afschrijving van het vervoer dat ook aan slijtage onderhevig is)
.....etc. Zo zijn er meer voorbeelden te bedenken. Ik denk dat men gerust kan stellen dat juist zo´n kostbare aanschaf weloverwogen genomen wordt, *juist* omdat het uiteindelijk winst moet opleveren. Ze zijn idd schreeuwend duur, en in onderhoud zijn het ook geen goedkope 'kostgangers'
Daarom +1
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedrijven kopen een shredder zeker niet om verlies te draaien. :-)

Andere antwoorden (1)

In het Nederlands worden het maalmolens genoemd soms ook granulators

Maar meestal gewoon schedders
Net als in het Engels
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding