Waar kan ik huisafval kwijt als de grijze container nog lang niet geleegd wordt?

Hoi,

Ik ben erg aan het opruimen in huis met veel afval tot gevolg. Dit hoort veelal in de grijze container, die voor huisafval. Maar het duurt nog wel even voor de mensen met de vuilniswagen die weer op komen halen, dus wat kan ik nu dan doen met die vuilniszakken? Het gaat stinken als ik ze niet snel kwijt kan namelijk.

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
6.9K

Antwoorden (3)

Je kunt het gaan storten bij het milieubrengpunt, daar is een mogelijkheid om restafval te dumpen. Hier zijn waarschijnlijk wel extra kosten aan verbonden.
Je zult een en ander kunnen vinden op de site van de gemeente of op de site van de afvalinzamelaar in jullie gemeente.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ grofvuil laten ophalen is soms ook 1 a 2 keer per jaar gratis. (per gemeente verschillend)
HeerVoldemort
9 jaar geleden
+ iedere gemeente heeft een milieustraat of stort :-) meestal is huisafval gratis. Maar als je zoals bij ons moet betalen per keer dat je kliko geleegd word of zoals bij mijn nicht betalen per vuilniszak dan moet je bij de milieustraat ook betalen.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Die prijzen staan wel aangegeven op de site van jullie milieustraat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier betalen per kliko, maar 300 kg per jaar gratis storten met pasje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier is niets gratis, minimaal € 22,00 voorrijkosten voor het ophalen van grofvuil. Alleen neerzetten tussen 5.00 uur tot 7.00.
Heb je het neergezet om het af te laten halen, staat er in korte tijd later driemaal zoveel.
Vraag eventueel een buurman/buurvrouw of je daar wat afval kwijt mag.
En elke gemeente heeft als het goed is een instantie als de ROVA, waar je groenafval, grofvuil en dergelijke kan wegbrengen.
Ik weet niet waar je woont, de voorwaarden verschillen per gemeente, soms is het een kleine bijdrage die je moet betalen, soms mag je de eerste zoveel kilo gratis wegbrengen als inwoner.
9 jaar geleden
Bij bepaalde buurten heb je een container in de grond waar iedereen een vuilniszak in kan gooien. Alleen sommige gaan alleen open met pasjes (alleen voor de bewoners) aangezien er meer op het idee kwamen om vuilnis te brengen bij deze containers.