Hoe noem je een huis dat de helft van een allenstaande enkele wonig is?

Kennissen van mij wonen in een prachtig oud huis dat is opgedeeld in twee woningen. Beide bewoners hebben een achter ingang, maar er is geen voordeur. Als ze het zouden verkopen hoe noem je dat dan? Twee onder 1 kap? Helft van dubbel? Eigenlijk klopt dat toch niet?

Toegevoegd na 2 dagen:
Aan de buitenkant is de voordeur nog te zien, dat was verplicht. Deze is echter aan de binnenkant helemaal dicht gemetseld er zijn nu alleen twee achterdeuren.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
Cryofiel
9 jaar geleden
Helft van gedeeld huis?
Cryofiel
9 jaar geleden
Hebben ze een makelaar? Die weet het vast wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Appartement? Het huis is opgedeeld in 2 appartementen?
Of 1 van de 2 inpandige woningen?

Antwoorden (2)

Het is een twee-onder-een-kapwoning. Zie de link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Twee-onder-een-kapwoning
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik denk eerder aan een gesplitste woning, of een half 'herenhuis' maar die laatste categorie heeft meestal wel een voordeur. Het kan zijn dat, vanwege de aanwezigheid van een achterdeur, de voordeur is weggelaten bij latere verbouwingen.