Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat voor insect is dit?

Sinds laaste tijd vooral in de najaar heb ik last van deze insecte die over de muren lopen zou graag wil ik weten wat voor insect dit is? Hij is nooit in de zomer aanwezig.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Dat moet een pissebed zijn..
Om te voorkomen dat pissebedden uw huis binnenkomen, kunt u in huis spleten en kieren dichten, ventilatieopeningen afsluiten met een rooster of fijn gaas, horren plaatsen voor ramen en deuren. Zorg ervoor dat er zo weinig mogelijk vochtige plaatsen in huis ontstaan. Dit kan door de ventilatie te verbeteren, vochtige ruimten te verwarmen en bouwkundige gebreken als lekkage of doorslaande muren onder handen te nemen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Voor foto, zie link:
http://i61.tinypic.com/15n8u48.jpg

Toegevoegd na 13 minuten:
Pissebedden (Oniscus Asellus) zijn geen insecten, maar koudbloedige schaaldieren, familie van de kreeftachtigen. Één van de weinige kreeftachtigen die op het land leven.

Toegevoegd na 3 uur:
Foto pissebed met donkere kop:
http://i62.tinypic.com/15rljxd.jpg
(Lees meer...)
Z512099
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat was mijn 2e ingeving, maar op de foto van de vraagsteller zie ik een zwart kopje, dat klopt niet met een pissebed.
Ook zie ik haren, maar dat kan aan de foto liggen. Pissebedden lopen daarnaast meestal over de grond.
Z512099
11 jaar geleden
Jack, kijk eens op 2 de foto, pissebedden kruipen over de grond, maar ook op muren en plafonds, als het maar vochtig is....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ leuk, nog nooit gezien.
is te klein voor determinatie , maar is zeker geen steenmot , pissebed.
De steenmot bestaat uit segmenten ,net als bij een gordeldier en zijn van de familie van de kreeftachtigen.
Met vriendelijke groeten ;Goldpixel
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Door op de afbeelding en vervolgens op het vergrootglas te klikken krijg je de afbeelding gewoon geschikt voor determinatie te zien.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing