Ik zoek de naam van deze plant?, wie helpt mij?

De (kamer)plant groeit uit knollen, krijgt bloemschermen van ca. 15 cm. Doorsnede en lijkt op een oranje agapanthus.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
2.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het doet een klein beetje aan een Clivia denken, maar die heeft niet van sie stervormige bloemen.

Antwoorden (1)

Een Lycoris radiata, in het Engels "spider lily" genoemd. Spinlelie in het Nederlands, maar volgens mij is die naam nauwelijks bekend.

Toegevoegd na 56 minuten:
De specifieke variëteit die jij hebt blijkt "hurricane lily" als bijnaam te hebben.
Plaatje bij antwoord
Amadea
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
En het is, ondanks de naam, géén lid van de leliefamilie.
Amadea
9 jaar geleden
Nee, behoort tot de Amaryllis-familie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik herken hem er toch niet helemaal in.
Was hem wel tegengekomen, maar vermoedelijk zijn er meerdere varieteiten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, op de Latijnse naam vind ik hem wel. Op spider lily / spinlelie niet.
Goed gevonden.