Hoe houd ik mijn hyacinthen over?

bloem er af, en dan meteen af laten sterven, of het groen nog een tijdje water en voeding geven?
of gaat het niks meer worden volgend jaar, en kan ik ze beter weggooien?

Rieneke1
14 jaar geleden
in: Wonen
1.6K

Het beste antwoord

Als een hyacint is uitgebloeid, kun je de bol in de tuin zetten. Of de bol echt nog mooi zal bloeien het volgende voorjaar, is afwachten. Plant de bol op een zonnig, warm plekje en laat hem rustig afsterven, dat duurt zo’n zes weken. Knip het loof pas daarna af, niet eerder. De bol heeft het loof nog nodig om er voeding voor volgend voorjaar uit te halen.

Als je geen tuin hebt, kun je de bol in principe weggooien. Hyacinten zijn niet al te duur, dus je kunt zo weer een nieuwe aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Alles eraf knippen tot je het bolletje over houdt en dan laten drogen. Kun je in de herfst buiten poten of gewoon volgend jaar weer in een potje doen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik heb wat info gevonden maar daar staat niets bij over het groen.

http://www.bolgewas.be/?subject=bolgewas_Hyacint
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit huis in de tuin zetten en daar laten afsterven.
Het is wel zo dat de bloem steeds kleiner wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hyacinten zijn eenjarige bollen dus heeft het geen zin om de bol te bewaren,als je hem met het loof in de tuin zet vormt hij wel een nieuwe bol in de loop van de zomer ,maar deze zal kleiner zijn dan de oude bol, en dus zal ook de bloem kleiner blijven. beter is het om nieuwe bollen te kopen in de herfst en deze dan te gebruiken voor het volgende jaar.
Als je de bol van nu in de tuin poot en daar de bloem volgend voorjaar uitknipt voor de bloei kun je de bol de tijd geven om weer groot genoeg te worden zodat de bol weer een grote bloem geeft in het jaar erop.