Waarom wordt mijn koelkast te koud?

Ik heb sinds kort een koelvries combinatie in de schuur staan. Omgevingtemperatuur ca 8C. Ik heb er een nieuwe thermostaat in gedaan omdat de oude defect was. Overdag blijft de temperatuur tussen de 2 en de 4C. Thermostaat op stand 1. In de nacht begint hij te vriezen. Kan dit met de omgevingtemperatuur te maken? Zo ja, kan iemand dat uitleggen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.4K

Antwoorden (2)

De omgevingstemperatuur moet minimaal rond de 10 graden zijn voor het optimaal functioneren van koel/vries apparatuur. Is dat lager dan kan hij niet goed functioneren. Of hij gaat extreem koelen, of juist niet meer koelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een koelkast werkt niet in een ruimte waar het kouder is dan de temperatuur waarop hij ingesteld staat.

Lees op onderstaande site het hele verhaal:

http://aladin.bibliotheek.nl/aladin_detail.asp?qpid=14029