Welke knop gebruik je bij welke boodschap? (Wc)

Met een vriendin een discussie daarover gehad.
Zij zegt bij het doorspoelen van een grote boodschap druk je op de grote knop. Bij het doorspoelen van Eem kleine boodschap de kleine knop.

Ikzelf heb altijd gedacht de grote knop is voor veelkomende doortrek momenten, dus een plas.
En de kleine knop is voor, minder vaak gebruik, een hoop dus.

Welke toiletdeskundige weet wat er nou eigenlijk de bedoeling is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
16.9K

Het beste antwoord

Kleine knop - weinig water - kleine boodschap
Grote knop - veel water - grote boodschap.

En voor zover ik weet zijn daar geen uitzonderingen op.
Ik vrees dat de ontwerpers met jou redeneerwijze geen rekening hebben gehouden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De grootte van de knop geeft de hoeveelheid water die wordt doorgespoeld aan. Jouw vriendin heeft gelijk. De kleine boodschap heeft aan de kleine knop genoeg water, en de grote boodschap vraagt om de grote knop.
Amadea
9 jaar geleden
Grote knop grote boodschap kleine knop plasje. De druk achter de grote knop is veel groter dus daarom ook geschikt voor de grote boodschap.
ronron1212
9 jaar geleden
Normaal = kleine knop minder water dus voor de kleine boodschap.
Kijken en je ziet zelf wel bij welke knop er minder water stroomt.

Ook kan je het anders zien:
druk eerst de kleine, dan de grote: er zal meer water gaan stromen.
Andersom en er zal bij de 2e keer drukken niks gebeuren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De kleine knop is voor het plas doorspoelen en de grote knop is voor poep. Kijk maar eens in de bron.
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Hoezo bron. Dat kun je toch gewoon zien bij het doorspoelen?
Castle
9 jaar geleden
Klopt, maar een bronvermelding maakt het voor hem misschien nog duidelijker. De vraag is gesteld ondanks dat hij dit zelf heeft kunnen constateren.
De kleine (knop vaak rechts) is voor een kleine boodschap en de grote knop (vaak links) voor een grote boodschap. De kleine knop word het vaakst gebruikt en zit daarom rechts omdat de meeste mensen rechts zijn, het is ook vaak zo met de de koude knop van de kraan die rechts zit. Vroeger moest je op sommige scholen zelfs rechtshandig zijn en als je links was moest je alsnog met rechts schrijven.