wat betekent het als je een huis koopt met een koopsom?

Wij zijn aan het kijken naar huizen. Nu hebben we een fantastisch huis gevonden echter staat hier dat hij word verkocht met een koopsom. Maar wat houd dat eigenlijk in?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
10.7K

Het beste antwoord

Als er een koopsom wordt genoemd in plaats van een vraagprijs, betekent dit doorgaans dat er geen (of zeer weinig) onderhandelingsruimte meer is met betrekking tot de prijs.
Je komt dit bijvoorbeeld regelmatig tegen bij woningen die door een makelaar in opdracht van een woningbouwvereniging (tegen een scherpe prijs) te koop worden gezet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De koopsom is gewoon de "kale" prijs van het object, dus zonder de bijkomende zaken zoals notariskosten, overdrachtsbelasting etc.