Wat komt er uit deze larve?

Dit beestje zat in de tuin op onze munt. Er zaten er zo'n 15 bij elkaar in de buurt, maar niet in groep.
Het is zoals je ziet zwart met oranje stipjes.
Het is ongeveer 3 cm groot.

Het lijkt me een vlinderlarve te zijn, maar ik kan niet vinden van welke vlinder. En ik vond net op het internet dat sommige wespenlarven ook lijken op vlinderlarven. Nu ben ik nieuwsgierig.

Toegevoegd na 53 seconden:
[IMG]http://i57.tinypic.com/wtsnyw.jpg[/IMG]

Toegevoegd na 2 minuten:
Foto invoegen zoals normaal werkt niet.

Picture for question
9 jaar geleden
in: Wonen
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als dit 'em is, dan is het een bladwesplarve ("Tenthredo marginella") :
http://www.ernestkox.nl/425057282/bastaardrups-van-een-bladwesplarve-tenthredo-marginella-bij-natuurgebied-het-goor-in-bladel
nounka
9 jaar geleden
Die lijkt er wel erg hard op.
Bedankt voor de link.
nounka
9 jaar geleden
Wil je die reactie niet als antwoord zetten. Dan kan ik het juiste aanduiden voor de vraag af te sluiten.
Amadea
9 jaar geleden
Vraag het compris maar in een privé boodschap, want hij krijgt blijkbaar geen bericht van een reactie op zijn reactie.

Het beste antwoord

Je link werkt niet, maar op mijn gevoel denk ik dat het de larven zijn van lieveheersbeestjes.
De laren zijn zwart, soms donker blauw of donker paars met heldere oranje stipjes.
Ze zijn op zoek naar een geschikte plek om te gaan verpoppen/ overwinteren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een vlinderlarve is dus een rups, met een hele rij pootjes.
Een lieveheersbeestje larve, heeft maar 6 pootjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nounka
9 jaar geleden
foto nog eens proberen in te voeren. 4 keer zitten bijwerken om hem kleiner te krijgen. maar nu zie je het beestje Dit lijkt me toch geen lieveheersbeestje.
Het is echt rups-achtig heeft echte pootjes vooraan en buikpoten achteraan. De reactie die ik kreeg op de vraag, zei dat het een wesp was. En ik denk dat het die idd is. Toch bedankt voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja hoor helemaal waar, het is een rups, dus de larve van een vlinder.
Dart wordt dan even zoeken op internet.
Ik ken deze rups trouwens niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een wesp heeft een wespenest,
Dat nest is gemaakt van een soort papier.
Het zit verborgen in de grond of binnen in een muur of onder een dak enz.
In dat nest leven o.a. de wespenlarven.
Die komen er nooit uit, kunnen ze niet eens.
Pas als deze larven wespen zijn geworden komen ze naar buiten.