Mijn bouvier blaft als ik de wagen verlaat, hoe stop ik dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
1K
bamibal
9 jaar geleden
Weer in de wagen gaan zitten.

Het beste antwoord

Zorg dat je hem geen aandacht geeft bij het weggaan.
Geen oogcontact, niet aaien en niet tegen hem praten.
Zolang je hem negeert en hij dus merkt dat hij geen aandacht krijgt als hij dat doet en jij gaat weg zal hij dr vanzelf mee ophouden.
En probeer pas terug te komen als hij stil is, als hij nog blaft en jij komt terug denkt hij dat zijn geblaf dus geholpen heeft en jij daardoor terug gekomen bent.
Oefen het een paar keer, het zal niet na 2x over gaan en kan best een lange tijd over heen gaan voordat het ophoud maar de aanhouder wint!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik probeerde dit 2 maanden.....Maar mijn buurvrouw wilt dat hij SEFFES stopt met blaffen...Ik gebruikte feronomen, halsbandjes met citronelle....muilkorf....niets hielp....
Ik had dus de keuze....mijn hond moest weg...of een blafband...
Ik koos TEGEN mijn zin voor de blafband....Hij heeft die ongeveer 1 uur per dag op....Dat is het enige wat echt helpt bij mijn hond in ieder geval....Nu probeer ik hem de band om te doen en op off te zetten....en hem zo geleidelijk an af te leren niet meer te blaffen....De enige reden dat hij blaft is mijn afwezigheid....maarr ik ben meestal wel bij hem....Bedoel....Hij blaft niet naar poezen, naar andere honden, niet naar reus en niet naar teven....Ik kan gerust ergens op een terras iets gaan drinken met hem....Hij blijft mooi naast me liggen....ook als er andere honden naar hem beginnen uithalen....T'is echt een braaf dier....enkel die blaf is vervelend!

Andere antwoorden (1)

In tegenstelling van het voorgaande antwoord zou ik dus gaan oefenen dat jij buiten de auto gaat staan en belonen voor het stil zijn, bijv. door het openstaande raampje. Je kan dan de afstand steeds meer gaan vergroten en telkens terug gaan om te belonen. Zo doen wij ook de kenneltraining op de hondenclub, en dat werkt goed.
De hond vindt het niet prettig alleen in de auto, dus ik zou 'm zo min mogelijk daarin achterlaten.