Mijn bouvier blaft als ik de wagen verlaat, hoe stop ik dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zorg dat je hem geen aandacht geeft bij het weggaan. Geen oogcontact, niet aaien en niet tegen hem praten. Zolang je hem negeert en hij dus merkt dat hij geen aandacht krijgt als hij dat doet en jij gaat weg zal hij dr vanzelf mee ophouden. En probeer pas terug te komen als hij stil is, als hij nog blaft en jij komt terug denkt hij dat zijn geblaf dus geholpen heeft en jij daardoor terug gekomen bent. Oefen het een paar keer, het zal niet na 2x over gaan en kan best een lange tijd over heen gaan voordat het ophoud maar de aanhouder wint!

In tegenstelling van het voorgaande antwoord zou ik dus gaan oefenen dat jij buiten de auto gaat staan en belonen voor het stil zijn, bijv. door het openstaande raampje. Je kan dan de afstand steeds meer gaan vergroten en telkens terug gaan om te belonen. Zo doen wij ook de kenneltraining op de hondenclub, en dat werkt goed. De hond vindt het niet prettig alleen in de auto, dus ik zou 'm zo min mogelijk daarin achterlaten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100