Wij hebben lekkage aan het dak, valt dit onder verborgen gebreken? Dakconstructie is niet in gevaar.

Wij hebben een maand geleden de sleutel gekregen van ons koophuis. Nu blijkt er (ernstige) lekkage te zijn, waarvan mondeling is gezegd dat dit is verholpen. Het is zichtbaar dat er oude sporen zitten, van zeker enkele jaren. De oorzaak is gevonden, bedrag van reparatie is bekend, maar nu is ons vertelt door onze verzekering dat de oorzaak NIET verzekerd is, maar alle gevolgschade wel. Nu is de reparatie ca. 900 euro en de gevolgschade rond de 200 euro, hooguit. Slechts wat gipsplaten. Wat kunnen wij doen in het kader van verborgen gebreken? Er zit een ouderdomsclausule in het contract. We hebben geen rechtsbijstandverzekering, omdat we dachten die niet nodig te hebben.. Heeft er iemand tips??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Neem eens contact op met de verkopende partij.
Misschien is er garantie van degene die het gemaakt heeft. Voor ons is het moeilijk te bepalen of het verholpen was en weer terug is, het heeft de afgelopen maand ook wel uitzonderlijk hard geregend.
Of het slecht verholpen was?
En belangrijk, of de verkopers het wisten/konden weten.
Enzovoorts.

Antwoorden (1)

Had je een aankoopmakelaar?
Vraag het die eens hoe het zit. Of het juridich loket, dat is gratis te raadplegen
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen aankoopmakelaar, huis is uit 1974, en het leek er niet op dat het nodig was.. mijn ouders hebben het zelfde soort huis. We hebben ook geen bouwkundig rapport op laten maken om die reden. (dat was overigens door de vorige bewoners 5 jaar eerder nog gedaan). Juridisch loket verwees ons naar Vereniging eigen huis, maar daar zijn we niet lid van en die kunnen ons enkel advies geven. Vandaar dat ik dacht.. ik probeer hier eerst advies in te winnen =)
burgos
9 jaar geleden
Tja, dat zal zelf betalen worden.