Hoe vermijd ik dat honden poepen op mijn oprit?

Ik heb al strooikorrels en spuitbussen geprobeerd, maar zodra ik 2 dagen niet spuit of strooi ligt er weer stront. Jammer genoeg heb ik nog nooit kunnen zien wie het doet. Ik vermoed een hond die wordt uitgelaten zonder zijn baasje, de drollen liggen steeds een meter of 5 van de straat af. Ik heb getwijfeld of het kattendrollen zijn, maar ze lijken me daarvoor te groot en dik. Wie weet een probaat en niet al te duur middel?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
1.9K
Ritsuka
9 jaar geleden
De baasjes opvoeden
Ivana
9 jaar geleden
Dit zijn de asociale zaken waardoor de mensheid een hekel aan honden krijgt. Terecht.
Men kan echter beter een hekel aan bazen krijgen want die zijn de oorzaak.
jc54
9 jaar geleden
Helaas, een bekend veel voorkomend verhaal.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Weet je rond welke tijd het gebeurd? Want dan kan je misschien een keer op wacht staan (lees: verdekt opgesteld staan) en de hond met of zonder baas betrappen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben vandaag thuis, dus probeer minstens elk uur te kijken of er weer een nieuwe ligt. Hopelijk kom ik zo het tijdstip te weten wanneer de hond wordt uitgelaten, en kan ik een andere dag dan de wacht houden. Wordt honden normaal elke dag rond hetzelfde tijdstip uitgelaten, of kan dat erg variëren?
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Dat hangt van de baas af. Bij ons thuis (toen ik nog thuis woonde) werd BJ elke dag om 6:30 uitgelaten door mijn vader, voordat hij naar zijn werk ging. Als hij vrij was dan werd het gedaan door de eerste die uit bed kwam, zo ook ik het weekend. 'smiddags tussen 12:00 en 14:00 door mijn moeder tijdens haar lunchpauze. 'savonds na het avond eten, maar de tijden dat we aan tafel gingen varieerden nog wel. En 's nachts meestal door mijn pa tegen een uur of 23:30, voor hij naar bed ging. Maar ik deed het ook wel en dan liep het vaker tegen 2:00. Sommige mensen hebben hele stipte tijden. En weer andere doen het wanneer het hun uit komt en niet altijd ten goede van de hond...

Antwoorden (2)

Plaats een nep camera goed zichtbaar ( of een echte) !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Ja, en dan? VS vermoedt dat de hond zichzelf uitlaat.
Voor als er een baasje bij is een bordje plaatsen met "geen hondenpoep op mijn stoep" Geloof zelfs dat daar ook stickers voor bestaan.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kun je wel doen maar je weet dat je niet je hond op een oprit moet laten poepen ( nergens op straat wat mij betreft) . Waarom zou een bord dan wel helpen?
fremar
9 jaar geleden
Bij ons in de buurt heeft dit toch geholpen,blijkbaar moeten sommige baasjes er nog eens extra op gewezen worden dat men daar niet mee gediend is.