Ik heb een boomstruikstronk die steeds weer aangroeid. Nu zaag ik hem elke keer weg maar blijft terug komen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Als je er van verlost wilt worden, zul hem moeten(laten) uitgraven, dat is de enige fatsoenlijke manier om er af te komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij het wegzagen van een boom, blijven de wortels volkomen intact.
De boom weet niet dat er geen stam en takken meer zijn, dus zal hij weer gaan groeien.
Dat is noodzakelijk, omdat een boom zonder bladgroen, niet kan leven.
Dus knip nu telkens alle nieuwe scheuten er af, of beter, breek de jonge zachte scheuten er telkens af. ( paar minuten werk! )
Op den duur zal de boom dood gaan.
Wat je niet moet doen, is telkens de boom weer opnieuw een hele zomer takken laten groeien en die er pas in de winter af zaagt.
Dan krijgt de boom met zijn bladeren de kans te herstellen en blijft hij in leven.