Moet ik zelf betalen voor een geiser en gaskachel in een huurwoning of is de woningcoöperatie hier verantwoordelijk voor?

Er is tevens geen centrale verwarming in het huis aanwezig, moet ik deze ook zelf aanschaffen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
1.3K
ronron1212
9 jaar geleden
Meestal is dat wel het geval de kachel moet je zeker zelf regel.

Het beste antwoord

De verhuurder mag een woning aanbieden zonder verwarming en warmwatervoorziening (tenzij in het huurcontract staat dat de woning over deze voorzieningen beschikt).
Volgens het Bouwbesluit moet iedere gebruiksruimte wel de mogelijkheid
hebben om een verwarmingstoestel te plaatsen.

Je zult in dit geval dus zelf kachels en geiser (of cv) moeten betalen.
Je huur moet wel lager zijn in vergelijking met een zelfde pand mét verwarmingstoestellen.
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord. Ik zal dan nog nader informeren en waarschijnlijk een gaskachel kopen. De energiekosten voor elektrische kachels rijzen namelijk 's winters de pan uit. Misschien kan de huur ook omlaag.