Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

heb ik bedwantsen?

Hallo, kan iemand mij vertellen of dit bedwantsen zijn of niet? Ze lijken er wel een beetje op en ik heb ook kleine bultjes hier en daar bij mijn benen zitten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Er lopen best veel van deze beestjes rond de laatste tijd en maak me er toch behoorlijk zorgen over. Ze zijn echt heel klein en ik kan ze nog maar net zien met het blote oog.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Ik kan het niet niet geheel uitsluiten, daarvoor is de foto te onduidelijk, maar 2 kenmerken lijk niet overeen te komen:
- De voelsprieten zijn vrij lang
- De beestjes op je foto lijken eerder grijs dan roodbruin.

Maar met insecten op je slaapkamer én bulten op je benen heb je sowieso een plaag waar je wat aan moet (laten) doen ! Ik zou er zeker naar laten kijken.

Maar om terug te komen op je vraag, wellicht kunnen de onderstaande kenmerken je helpen uit te vinden of het om de bedwants gaat:

Bedwantsen zijn roodbruin van kleur, na een ‘bloedmaaltijd’ worden ze donkerrood. Bedwantsen houden niet van licht. Na een nachtelijke bloedmaaltijd bij de mens gaan ze terug naar hun donkere schuilplaats.
Bedwantsen kunnen alleen leven in de directe nabijheid van mens en dier en komen het meest voor in slaapkamers. Als u uitwerpselen in de vorm van bruinzwarte puntjes op lakens, plinten of rondom schilderijen en stopcontacten aantreft, dan kunt u last hebben van bedwantsen.
Ook kunt u in de buurt van hun schuilplaatsen donkere huidschilfertjes aantreffen. Bedwantsen kunnen zich makkelijk verspreiden omdat ze vrij snel lopen, ook tegen plafonds.
Via scheuren en naden in muren en leidingen komen ze in andere slaapkamers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf bedwansten gehad maar vanwege de kleur vind ik ze niet heel erg op die beestjes lijken. kan zijn dat het wegens de foto en het maar kleine beestje niet zo heel goed herken.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
11 jaar geleden
@NoaDuivenstijn
Dat zijn we dus met elkaar eens !
Ik denk dat het stofluizen zijn, de ruimte waar die leven is dan te vochtig, beter ventileren kan goed helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing