Daar heb je electronische apparaatjes voor en schrikdraad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem een hond.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of laat je informeren bij een tuincentrum.
Ze verkopen daar diverse planten en kruiden waar katten een hekel aan hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hieronder kun je een aantal diervriendelijke tips vinden.

Bijvoorbeeld:

Planten plaatsen die citroengeur verspreiden of
een hoop stekelige planten in je tuin plaatsen.
Koffieprut strooien.

http://www.weetjesoverkatten.nl/uitdetuin.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke tips op je bron +
Met een hond IN jouw tuin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dat probleem ook, mijn eigen katten zitten elke keer bang te kijken hoe een andere kat HUN brokjes opeet.
Ik denk dat je gewoon een rotje moet gooien, nee niet tegen hun aan natuurlijk, maar in de buurt en als je dat een paar keer doet komen ze niet weer!
Is wel soort van illegaal (behalve tijdens oud en nieuw) maar dat maakt niet zo veel uit denk ik (1 rotje meer of minder)

Toegevoegd na 1 minuut:
ik weet het, klinkt hard enzo. Maar als je niet scheel gooit gebeurt er niet met die dieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een idiote oplossing...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel heel erg drastisch maar je bent wel van het probleem af als de eigenaars niets doen. Maar hoop dat je nog een andere oplossing kan bedenken. Ik geef geen min.
Je kunt een aantal katwerende maatregelen nemen:
Je kunt her en der planten in je borders zetten, waar katten absoluut niet van houden. Deze planten zijn:
•Ruta graveolens (wijnruit)
•Geranium macrorrhizum (ooievaarsbek/tuingeranium)
•Dictamnus (vuurwerkplant)
•Aloysia triphylla (citroenverbena)
•(Tagetes) Afrikaantjes
•Boerenwormkruid
Verder kun je wat maatregelen treffen die het de katten minder aantrekkelijk maken om in je tuin te komen en er weer uit te vluchten.Denk hierbij aan:
Struiken met doorns en stekels (meidoorn vuurdoorn, klimroos) op de plekken waar de katten de tuin in kunnen komen, zoals tegen de schuttingen. Je kunt ook ook eerst gaas tegen de schuttingen plaatsen en er dan klimplanten tegenaan zetten. (Staat nog leuk ook!) Een kat wil namelijk altijd snel andermans territorium kunnen verlaten, dus hoe moeilijker jij het hem maakt, hoe groter de kans is dat ze niet in jouw tuin komen.
Je kunt de katten ook wel nat sproeien met een plantenspuit, maar dit helpt meestal zeer tijdelijk. Wie heeft er tenslotte tijd om zich de hele dag bezig te houden met het verjagen van katten uit zijn tuin? Ook wordt je hier wat gestrest van.
Je kunt beter maatregelen nemen waar je ook op lange termijn profijt van hebt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je echt van de katten in je tuin af wilt ,plaats dan een heg om je tuin.
Een kat springt nooit in een heg,daarin zakt hij weg en heeft geen houvast,en het steekt.
Een ander systeem is,plaats tussen de palen van je schutting een stuk pvc buis,en zorg dat dit bewegen kan dus als de kat erop springt dat het gaat draaien.
Ook hier houden ze niet van.
Het is allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Een kat komt overal waar hij zijn wil ,dat is zijn natuur en jachtinstinct.
En doet zijn behoefte graag bij een ander in de tuin,dat is hier ook vaak het geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
plusje voor de pvc buis, deze moet om een bezemsteel geplaatst worden, zodat hij draait als de kat z'n poten er op wil zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk zo leren we weer wat +
Dat is een hopeloze strijd. Niks helpt. En ik blijf het belachelijk vinden dat mensen niet verplicht worden hun kat in hun eigen tuin te houden.
Op een schutting kan je Prikka schroeven. Hoewel ook dat niet 100% zeker werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb al eens een soort gelijke vraag gesteld.
Wat ik het beste vind werken zijn de sinasappelschillen in de tuin leggen (of van andere citrusvruchten).

Kijk eens bij de link, daar staan nog meer tips.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar houden ze ook niet van +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Lora!