Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik testen of een stof katoenen of synthetische vezels heeft?

Ik heb stof die ik wil behandelen om m water en vuilafstotend te maken maar ik weet niet of er katoenen of linnen vezels in zitten. Als t helemaal synthetisch is werkt t nl niet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
10.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je wilt testen of er synthetische vezels in zitten, dan is de enige manier de brandproef. Neem één draadje ( meer niet) en houd het boven een brandende lucifer. Als het in een wip verdwijnt, oprolt of gaat roken en verdwijnt, dan is het synthetisch.
Als je iets waterafstotend wilt maken, dan zou je altijd een spuitbus met waterdichtspray kunnen gebruiken. Je kunt dat op van alles spuiten, van leer tot synthetisch, wol, zijde etc. Het vlekt niet. Met name bij jassen/jacks is het ideaal spul. Gewoon te koop bij het Kruidvat bij de afdeling schoonmaakmiddelen, een blauwe bus. Voor een paar euro ben je klaar. Wel een paar keer behandelen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding