Hoe kan men oven-, zilver- of papiervisjes uit huis verwijderen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wonen
1.6K

Het beste antwoord

Zilvervisje leven in een vochtig klimaat; door goede ventilatie kunt u vocht afvoeren. Laat geen suiker of zetmeel houdende producten rondslingeren, want daar zijn ze dol op. Een halve aardappel 's avonds in een open plastic zakje neerleggen is een goede manier om ze te vangen. Zilvervisjes zijn niet schadelijk; het is niet nodig ze met chemische middelen te bestrijden.
Wil je toch chemisch bestrijden, koop dan een ongediertespray met de werkzame stof chloorpyrifos. Dit bestrijdingsmiddel wordt opgenomen via de huid van de zilvervisjes en hiervan gaan ze zeker dood. Het uitroeien van de zilvervisjes zal niet vanzelf gaan. Gebruik het bestrijdingsmiddel op alle plaatsen kieren en gaten waar u het zilvervisje heeft gezien. Ook wanneer de zilvervisjes bijvoorbeeld 1 of 2 weken later over de behandelde plek kruipen zullen ze toch nog overlijden.

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zilvervisjes et al. vinden het prettig op vochtige plekken. Het huis flink droogstoken (verwarming lange tijd op z'n hoogst) helpt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Denk ook aan het vervangen van kartonnen opbergdozen door plastic exemplaren, bijv. op zolder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zilvervisjes komen vaak voort uit vochtproblemen in huis. In plaats van de zilvervisjes te bestrijden, kun je beter de onderliggende oorzaak aanpakken. Doe je dit niet, dan komen ze geheid terug.