ik ben 20 jaar en wil graag het huis uit! hoe is dat mogelijke? wat moet je doen?

Ik ben nog maar 20 jaar en ik studeer nog en heb dus heel wening geld, maar ik wil heel graag het huis uit. Ik kan ook zelfstandig op mij zelf wonen, allen ik hebt het geld niet voor.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
11.6K

Antwoorden (7)

Je kunt op kamers gaan wonen. Als je nog studeert krijg je een uitwonenden studiefinanciëring. Daarnaast zul je nog een baantje moeten nemen of een lening afsluiten om goed rond te kunnen komen.

Maar het is wel mogelijk hoor. Legio studenten wonen op zichzelf en moeten voor zichzelf zorgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bijbanen erbij nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt in een antikraak woning gaan wonen
of een woning kraken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plusje voor de antikraak, maar een minnetje voor de kraak. Per saldo geen duim, maar toch een half goed idee.
Je kunt je in iedergeval alvast inschrijven bij de woningbouw, dan kun je alvast punten gaan sparen. als je dan straks wel geld heb, is het zoeken een stuk makkelijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk er nog eens goed over na!
Op jezelf wonen is erg duur en je moet dan ook alles zelf regelen, dus als het kan zou ik, zeker als je nog studeerd, thuis blijven wonen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn studentenkamers. Zoek even op welke bij jou past. Het hangt af natuurlijk waar je woont.
Ik weet niet hoeveel je studie financiering krijg. Ik d8 dat je max iets van 500 krijgt. En als je nog een bijbaantje vindt waar je maandelijks iets van 300/400 kan verdienen. Dan kan je misschien op je eigen gaan wonen. Maar ik zeg blijf gewoon nog fftjes thuis wonen. Tot je studie af is.
Op je zelf wonen is niet zo makkelijk. Al die vaste lasten kom je bijna op 900 euro uit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het ligt eraan waar je studeert
ik woon zelf in utrecht heb ook niet veel geld maar woon antikraak dit is een stuk goedkoper..
ook krijg je als je uit huis woont meer studifinanciering..
je kunt ook als je zeker van je opleiding bent een prestatie beurs aanvragen krijg je extra studifinanciering maar mocht je je opleiding niet halen moet je het terug betalen dus kan ook een risico zijn...
en neem een bijbaantje zijn toch weer extra inkomsten en alle beetjes helpen..
succes