Welke broodplank heeft kruimelgroeven en kan in de vaatwasser?

Ik zoek een praktisch cadeau voor moederdag, namelijk een broodplank met kruimelgroeven, zoals deze:
http://www.voreca.nl/images/rep_articles/grandes/eb2d3196-4303-eb0c-298a-c896ad6d7c3a.jpg

of deze:
http://www.allgifts.nl/relatiegeschenk_snijplank-met-broodmes_510x800_370217_206187.png

Maar die ook geschikt is voor de vaatwasser. Wij hebben momenteel namelijk al een broodplank met kruimelgroeven, deze is erg handig en scheelt veel troep. Maar als ik knoei met de pasta/jam/boter dan is het ontzettend lastig te poetsen, en hij kan niet in de vaatwasser.

Dus: wie weet of zoiets bestaat (bijvoorbeeld een van kunststof of RVS) en waar het te koop is? Ik heb het namelijk nog niet kunnen vinden!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Ik koop alleen nog snijplanken van het merk Epicurean. Heb er enkele al 15 jaar en heb er bijna dagelijks plezier van. Ze zijn gemaakt van geperste houtvezel en kunnen in de vaatwasser. De enige houten plank die in een professionele keuken gebruikt mag worden. Ook maken ze je mes niet bot en dat doet een glazen plank wel. Ook krijg je geen losse vezels in je eten wat bij kunststof wel gebeurd.

Dan de broodplank; zoek op 'Epicurean Bread Board' en je vindt de broodplank die ik bedoel. Met 60 euro geen koopje, maar iedere cent absoluut waard.
paulus811
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, zoiets zoek ik inderdaad, en ook lekker formaat die plank! Voor deze moederdag nog wel iets boven het budget, maar ik houd deze gedachten voor volgend jaar.