voor welke woning een halve maand huur betalen?

hallo,

Wij zijn bezig aan het verhuizen naar een andere sociale woning en wooninspectie is langs geweest in het oud appartement. Ik weet dat opzeggingstermijn 1 maand is maar we hebben samen afgesproken dat ik een halve maand betaal ipv 1 maand. Wij moeten het appartement verlaten voor 15/05/2014.
Nu weet ik niet welke huur van de 2 ik de helft moet betalen.
Is het van de nieuwe woning of appartement? Kan iemand helpen aub?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet voor je nieuwe woning de 2e helft van de maand de huur betalen. De eerste helft van de maand moet je huur betalen voor je oude woning.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit kun je beter aan de verhuurder vragen.
ronron1212
9 jaar geleden
SanHar de nieuwe woning wordt eerder betrokken dus van af 1\1 mensen moeten daar ook wat doen voor ze er intrekken dat is normaal. Dus nieuwe woning gehele maand oude woning leeg op 15-5 dus helft.

Antwoorden (1)

Het lijkt me voor de hand liggen dat je dit even aan je verhuurder moet vragen. Morgen gewoon eventjes bellen,

De vraag is wanneer je je woning hebt opgezegd. Als je dat voor 1 mei hebt gedaan, dan zou je dus eigenlijk mei nog helemaal betalen. Aangezien je er na 15 dagen in mei uit gaat heb je dan blijkbaar afgesproken dat je ipv de hele huur van mei, half mei betaalt.

Heb je de huur opgezegd op of na 1 mei, dan zou je eigenlijk juni ook nog helemaal betalen. In dat geval heb je afgesproken dat je maar de helft van juni betaalt. Het gaat in beide gevallen natuurlijk over de hoogte van de huur van je oude appartement.

Waar je heen verhuisd is eigenlijk irrelevant. De afspraak gaat over de oude woning, dus ook de oude huur.