hoe kom ik van 'Zwarte' voges af in huis?

sinds een maad of 2 heb ik oerlast van 'zwarte vogels', Merels, Ekstes, kraaien, Kauwen etc. ik vind het heel gezellig als ze ekker in de tuin zitten maar tegen oordig is de tuin blijbaar niet meer groot genoeg, zkomen binnen in huis en vallen onze hond (husky) aan inmiddels is mijn hond dodsbang en begint al te trillen bij alleen het geluid van vogels. de voglels trekken werelijk haren uit zijn ichaam, ookmij nemen ze geregeld onder handen, maar boven al is het een vreselijk karwei om elke keer het huis wer schoon te maken en op te ruimen want ze maken alles stuk (bijvoorkeur dingen van glas -.-') wij kregen als tip en hor deur te nemen en di een wij gedaan maar wonder boven wonder komen ze nog steeds binnen elke keer ls we een raa of deur openen zitten ze in huis heeft iemand een idee wat wij kunen doen? er zijn hier geregeld keine kinderen en binnenkort ben ikzelf ook uitgerekend, inmiddels ben ik dus behoorlijk wanhopig opzoek naar ideeen moet ik de vogels extra voeren of zo? (ze komen geregeld het hondenvoer kapen en na dat ik bijna een zak naar buiten gooi g ze pas weer weg tot ik opnieuw de deur open) ik hoop echt dat er mensen zijn die tips hebben.... :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is op dit moment voor deze beesten de tijd om zich voort te planten. Ze zoeken in huis naar nestmateriaal als ze het buiten niet kunnen vinden. In dit geval is het zinvol om een ruime hoeveelheid uitgeborsteld hondenhaar in de tuin te plaatsen eventueel aangevuld met mos of sisaltouw, wat je in kort stukken knipt en uitpluist. Geef desnoods je oude boterhammen erbij in kleine stukjes en besmeer dat met pindakaas. Goed voer voor de jongen en een oude boterham is minder duur dan hondenvoer. Leg dit alles op een goede afstand van je ramen en deuren. Ze zullen het gauw genoeg in de gaten hebben. Dan is de hond weer gelukkig en jou plukken ze niet meer kaal.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100