Is het mogelijk om verschillende internetconnecties van verschillende providers in 1 huis te hebben?

Ik heb nu internet van UPC, maar het is zo slecht dat ik wil overstappen.
Helaas huur ik een kamer dus ik ben niet de baas. Is het mogelijk om voor mezelf een andere internetprovider te regelen in huis?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat kan, maar niet via een en dezelfde kabel of draad. UPC zal kabel zijn. Je hebt dan nog een mogelijkheid over via de telefoonlijn of als dat er is via glasvezel en er is ook mobiel internet. Omdat je niet zelf de baas bent en een kamer huurt, zal je moeten overleggen met de verhuurder. Misschien kan de bestaande UPC verbinding ook sneller worden met een duurder abonnement.

Je kunt over glasvezel en kabel inderdaad maximaal internetten via een aanbieder. Bij een telefoonlijn kun je echter tegelijk maken van meerdere aanbieders, als er maar genoeg kabels getrokken zijn vanuit de wijkcentrale naar je huis. Normaal heb je twee van die kabels (aderparen), maar bij kantoorpanden kunnen dan er wel honderden zijn. Doe vooral eens een postcodecheck op een site, bijvoorbeeld kpn.nl of xs4all.nl.

Bronnen:
Mijn ervaring bij de helpdesk bij een...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100