Is het mogelijk om verschillende internetconnecties van verschillende providers in 1 huis te hebben?

Ik heb nu internet van UPC, maar het is zo slecht dat ik wil overstappen.
Helaas huur ik een kamer dus ik ben niet de baas. Is het mogelijk om voor mezelf een andere internetprovider te regelen in huis?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oefff dan moet je contact opnemen met die baas want het is niet jouw eigendom snap je? Zeg tegen je baas dat je wilt overstappen naar Ziggo want Ziggo is wel goed
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kabelaanbieders zijn regionaal gebonden. Bij internet en tv via kabel kun je dus niet overstappen van UPC naar ZIGGO.
Het moederbedrijf van UPC neemt overigens Ziggo over. De enorme kabelaar die daardoor ontstaat, gaat verder onder de naam Ziggo.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gokje: iemand download via torrents en limiteert de upload en het aantal verbindingen niet.

Antwoorden (2)

Dat kan, maar niet via een en dezelfde kabel of draad. UPC zal kabel zijn. Je hebt dan nog een mogelijkheid over via de telefoonlijn of als dat er is via glasvezel en er is ook mobiel internet. Omdat je niet zelf de baas bent en een kamer huurt, zal je moeten overleggen met de verhuurder. Misschien kan de bestaande UPC verbinding ook sneller worden met een duurder abonnement.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De UPC verbinding is een tijdje geleden versneld, maar dat fixt het stabiliteitsprobleem niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het draadloos is kun je nog kijken naar mogelijkheden zoals kiezen ander kanaal of een betere Router
Je kunt over glasvezel en kabel inderdaad maximaal internetten via een aanbieder. Bij een telefoonlijn kun je echter tegelijk maken van meerdere aanbieders, als er maar genoeg kabels getrokken zijn vanuit de wijkcentrale naar je huis. Normaal heb je twee van die kabels (aderparen), maar bij kantoorpanden kunnen dan er wel honderden zijn. Doe vooral eens een postcodecheck op een site, bijvoorbeeld kpn.nl of xs4all.nl.