kan of mag je op een weiland wonen?

kan je als je een weiland koopt daar met een sta caravan wonen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
4.1K

Antwoorden (3)

Nope. Er bestaat in Nederland nog altijd zoiets als een "bestemmingsplan".
Als daar niet in aangegeven is dat het een stuk grond voor bewoning is, dan zul je je stacaravan toch echt ergens anders neer moeten zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat is afhankelijk van de bestemmingsplan, is er recreatie toegestaan, of er permanent bewoond mag worden enz. enz. dat is per gemeente verschillend en kan je zo opvragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is helemaal afhankelijk van het bestemmingsplan.

Een weiland is voor koeien. Hoort dus bij een boerderij. Zoals een bos bedoeld is voor recreatie en "groen" [wij kunnen niet zonder zuurstof en planten/bomen zorgen daar voor].
Midden in een stad zul je bijvoorbeeld geen weiland vinden, dat gebied is bestemd voor huizen [bewoning].

Voor alles is een bestemmingsplan.

Zou je daarentegen aan de boer [eigenaar] van dat weiland vragen of je er met een stacaravan mag staan voor een vakantie: geen probleem, dat is toegestaan.
Je zou zelfs een weiland van een boer kunnen kopen, maar dan nog moet je eerst naar de overheid om te vragen naar het bestemmingsplan.

Antwoord: Alleen als het bestemmingsplan het toelaat.