Hoe kan ik beter georganiseerd worden in mn huishouden of administratie?

Ik ben net verhuisd en begin weer terug te vallen in mijn oude patroon. Ik had mij voorgenomen om georganiseerder te worden. Maar om dat ik de hele dag werk en alles in mn eentje moet doet. Lukt het mij niet. Ik wil graag soms en mijn doelen behalen. Maar heb het zo druk dat alles aan de kant blijft liggen. Dus alleen maar werken. Geen ontspanning enz. Laat staan georganiseerder worden. Ik maak wel een schema's van dingen die gedaan moeten worden. Maar verder dan 2 dingen kom ik niet. Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het boek de huishoudcoach aanschaffen. Zeker de moeite waard! Te bestellen via bol.com

Antwoorden (3)

Maak een schema voor heel de week wat je elke dag gaat doen, dat is misschien iets meer overzichtelijker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er staan in excell modellen die je kunt gebruiken voor een huishoudelijke administratie. Deze kun je vinden onder: bestand --> nieuw --> budgetten --> huishoud budgetten, vervolgens kun je er een uitzoeken die je het fijnste vind werken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je genoeg verdient: neem een paar uurtjes in de week een werkster. Dat helpt aan meerdere kanten: je wordt niet zo opgefokt omdat je nog van alles moet doen en nergens aan toe komt; je gaat jezelf meer dwingen om op te ruimen voordat de werkster komt (want ze komt niet om op te ruimen, maar om te poetsen) en je geeft iemand de kans om geld te verdienen en jou een tikje op je vingers te kijken.