Wanneer kan een huurwoning geweigerd worden?

Hallo,

mijn man en ik hebben een mooie huurwoning gezien en we voldoen aan de inkomenseisen die zijn gesteld. Er is ons per mail een woning toegewezen (die hebben we ook bezichtigd) en daarin werd gevraagd of we akkoord waren met de punten die in de mail stonden (hoogte huur, administratiekosten en waarborgsom). Wij hebben toen gezegd dat we daarmee akkoord zijn. Daarna is er een check gedaan bij BKR en mijn man heeft nog een hypotheek op zijn naam, maar die woning wordt nu verhuurd en dat is al een aantal jaar het geval. Nu hebben we alle documenten van de verhuur en hypotheek opgestuurd, maar de vraag is kunnen ze ons nu weigeren door die hypotheek?
Ik word zo onzeker van dat wachten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo te lezen huren jullie in de vrije huursector. (klopt dat?)
In die sector kan zonder opgaaf van reden een beslissing genomen worden. Jullie beslissen ook zelf aan wie je verhuurd. Maar een woning staat niet voor niks te huur, ze willen die natuurlijk niet leeg laten staan. Je kan deze vraag ook aan de verhuurder stellen. (probeer het een leuk gesprek te houden en vertel de reden van je vraag, of bedenkt een reden, maakt niet uit)

Antwoorden (1)

Over het algemeen heeft een woningcoorporatie niets te maken met een eventuele hypotheek die nog loopt. Misschien kan een grote belastingschuld wel uitmaken hierin.
Over het algemeen kijken ze alleen naar jullie inkomen. met uitgaves hebben zij niets te maken.