Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom liggen onze honden altijd bij mij op bed en niet bij mijn man?

mijn man vind het gezellig, en zou het wel willen maar ze doen het gewoon niet.................en ja we weten het wel een hond op bed is niet hygiënisch maar het zijn onze eigen honden en dan telt dat niet...hihi

Toegevoegd na 5 minuten:
en als ik er niet ben dan liggen ze altijd op mijn plek, ik lig n.l gereld in het ziekenhuis

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (8)

Honden hebben nu eenmaal een voorkeur, net als mensen.

Als jij er een nacht niet zou zijn, dan gaan ze wel bij hem liggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Honden weten heel goed bij wie ze moeten zijn, honden kunnen zich heel goed afstemmen op mensen, daarom zijn ze ook gedomesticeerd in de eerste plaats...

Ze weten donders goed bij wie ze moeten zijn, Jij houdt van ze en je man minder... Honden kunnen niet denken, maar invoelen des te beter...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hij vind jou veel gezelliger!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wij hebben een hond en we zijn er allebei gek mee, maar de hond heeft maar 1 baas; helaas.

In jullie geval zien de honden jou als baas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je een nieuwe hond koopt of krijgt dan is vaak de eerste persoon,die met de hond omgaat zijn baas.
De hond hecht zich aan die persoon.
Het is als een tweede moeder voor hem.
Onze honden zijn gek met mij,maar ze trekken toch meer naar mijn vrouw toe,omdat zij ze als eerste zag en kocht.
Ik heb toen ik 15 jaar was ooit een kleine hond gekregen,moest hem ophalen en het was koud.
Toen heb ik hem onder mijn jas gestopt en 3 km mee naar huis gefietst.
Na die tijd kon iedereen in de familie er goed mee,maar hij was toch helemaal aan mij gehecht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet beledigend bedoeld,maar dat kan wel eens door jouw geur komen! Die vinden de honden waarschijnlijk lekkerder dan die van jouw man.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nisette... dit kan wel eens een heel andere betekenis hebben dan jij denkt.. en een minder leuke.

Een hond ligt graag op bed. De slaapplaats van de
leider van de roedel geeft hem een gevoel van veiligheid. Dat hij de plek veroverd heeft, sterkt de hond echter ook in zijn streven een hogere plaats in de roedel te krijgen. Hij neemt het recht op onze slaaplaats, maar niemand probeert zijn mand in te nemen. Dit kan toch tot ongewenst gedrag leiden.

Dus pas er wel een beetje mee op en zorg dat het op z'n minst op elk ander terrein buiten het bed duidelijk is wie de baas in huis is. Zeker als je geregeld van huis bent! Voor je het weet is jouw bed HUN domein en kom je er niet meer in.. of uit..

Toegevoegd na 4 minuten:
ps.. dat ze NIET bij je man gaan liggen kan 2 dingen betekenen.. of hij wordt gezien als DE leider en dan halen ze het niet in hun hoofd om op zijn plek te gaan liggen. OF hij is binnen de roedel die jouw gezin vormt lager in rang dan de honden.. en dan is t gewoon minder interressant.

klinkt onaardig.. ik weet t.. niet zo bedoeld.. maar echt.. honden zijn geen mensen. Ze hebben hun eigen taal. Zorg dat je die taal juist interpreteert en verlang niet teveel van ze dat ze jouw taal gaan begrijpen. 'T blijven gedomesticeerde wolven... hoe schattig ook..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ivana
15 jaar geleden
Goed zo! +1
Dit heeft met dominantie te maken. De hond weet dat hij/zij en jij een beetje gelijk zijn en dus wil zij/hij eigenlijk jou plek innemen, bij jou man doet zij/hij dat niet, want jou man is de leider, en diens plek moet je veroveren, die pik je niet zomaar in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing