Waarmee kan ik het beste oude pijpjes mee schoonmaken en eventueel herstellen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor pijpjes?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oude houten pijpjes er zitten hele aparte bij met soort van gaas bovenop misschien om soort tabak in te doen heb er ook niet zoveel verstand van maar vond ze heel leuk heb je geerfd maar ze zien er nogal belabberd en vies uit vandaar

Het beste antwoord

Daar bestaan pijpenragers voor. Misschien dat er nog ergens zo n ouderwetse sigaren en cigarettenwinkel is, waar ze die ragers nog hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het ligt aan het materiaal, maar veel van dat soort moeilijke dingen maak ik schoon met kunstgebit tabletten, niet te lang er in laten liggen, maar veel dingen bruisend schoon.
Misschien eerst een klein stukje met een vochtig doekje en dat gebittenspul uitproberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als de tip van hierboven niet werkt kan je nog een kop opgeloste vaatwastablet proberen. Pas ook ook hier eerst een test toe, want het is heel agressief prut.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pijpjes kan je het best van binnen schoonmaken met een rond borsteltje.