welke plant is dit en hoe en wanneer moet je hem snoeien?

er zitten soms vruchten aan die op abrikozen lijken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Antwoorden (2)

Ik denk dat het een Eriobotrya japonica (Japanse mispel) is. Die kan na de oogst gesnoeid worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is 'm niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is dit hem wel, kijk eens op het plaatje op deze site:
http://www.rtl.nl/(/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/tuin/)/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/components/2006-2007/tuin/afl23/23_moorse_planten.xml
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stippel, je link werkt niet. Heb je nog een ander plaatje?
Pachira aquatica
De Pachira aquatica staat bekend om zijn handvormige bladeren en gevlochten stam. Maar ze zijn ook te koop in de natuurlijke vorm. Maar omdat de natuurlijke vorm nogal grof en weerbastig is, zul je de meeste Pachira's in een gevlochten vorm vinden, maar dat maakt ze ook meteen een stuk duurder. De Pachira is een makkelijke plant om te houden. Je kan de Pachira bija overal neerzetten behalve in de zon. In de winter is ie met 1x in de maand een flinke scheut water zonder voeding en 1x per week even besproeien tevreden. In de zomer vraagt hij om flink meer water met wat voeding. Dan heeft de plant 1x in de twee weken een grote scheut met water nodig en 1x per week even sproeien. In de zomer kan de Pachira erg hard groeien. Wordt de plant te groot,dan kan je hem op elke willekeurige plaats +/- 3 cm boven de aangroei van een blad afknippen. Door de plant aan de bovenkant te snoeien, zal hij minder hard de lucht in gaan en wat meer in de breedte, je krijgt dan dus een vollere plant. Let op de plant is licht giftig!

Toegevoegd na 3 minuten:
Wordt de plant te groot dan kan hij gesnoeid worden. Hierbij kunnen lange uitschieters ingekort worden tot in de bladerkroon. Ook kan de plant helemaal teruggesnoeid worden, tot bijvoorbeeld 10 cm boven de stammetjes. Na het snoeien enkele weken wat vaker een beetje water geven, daarna weer eens per maand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is dit hem ook niet, want deze heeft gladde blaadjes en die van Verhage niet. Bovendien zijn de bladeren van de plant van Verhage niet handvormig maar zitten ze individueel aan de takken vast.